وبلاگ آموزش

سلام .. به همه کاربران گرامی ..
امیدوارم ویلاگم مورد رضایت شما باشه ..
پاسخ نظرات خصوصی به ایمیل کاربران ارسال میشود..
نظر یادتون نره ، دوستان !

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


ویندوز 7


این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز 7 هستند. تعریف‌ها و نقدهای مختلفی که از ویندوز 7 شده باعث شده است که بسیاری از کاربران که تجربه خوبی از ویندوز ویستا نداشته‌اند به این ویندوز جدید تمایل پیدا کنند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کردند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. اما در این میان عده‌ای از کاربران هستند که عقیده خاصی را دنبال می‌کنند. آن‌ها معتقدند که ویندوز 7، همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‌تر شده است. در نتیجه همچنان ویندوز XP را ترجیح می‌دهند. اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد. تفاوت‌های بین ویندوز 7 و ویستا قطعاً چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 18 قابلیت جالبی بپردازیم که در ویندوز ویستا و سایر ویندوزها از هیچ یک از آن‌ها خبری نبود. قابلیت‌هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر جدی محسوب می‌شود.



1. لرزاندن پنجره‌ها
فرض کنید چندین پنجره مختلف را به طور همزمان در محیط ویندوز باز کرده‌اید. در نسخه‌های پیشین ویندوز برای اینکه این پنجره‌ها را ببندید، ناچار بودید تک تک پنجره‌ها Close یا Minimize کنید. اما با استفاده از این قابلیت جدید در ویندوز 7 که Aero Shake نام دارد، کافی است تا پنجره‌ای که قصد دارید آن را باز نگه دارید را گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‌ها Minimize خواهند شد. با انجام مجدد این کار پنجره‌های کوچک شده مجدداً بازیابی خواهند شد. به این قابلیت در این ترفند به تفصیل پرداخته شده است.


2. لیست پرش
یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‌شود «لیست پرش» یا Jumplist است. شما توسط برنامه‌های نصب شده بر روی ویندوز فایل‌های مختلفی را فراخوانی می‌کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‌های موزیک را اجرا می‌کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‌های متنی را باز می‌کنید. اکنون با استفاده از «لیست پرش» میتوانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد. برای دسترسی به «لیست پرش» کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به «لیست پرش» مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید.

  • ۲ نظر
  • ۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۸
  • بنده ی خدا ...

یک راه ساده برای ورود به صفحه ریجستری سیستم

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۱۵ ب.ظ

برای این کار کلید ویندوز یا همان winkey   که در پایین صفحه کلید مابین کلید های

Alt و Ctrl  واقع شده و عکس لوگوی ویندوز به روی ان حک شده است را پایین نگه داشته و کلید

R را بزنید و وارد پنجره  شده و فرمانregedit   را تایپ کنید


  • ۰ نظر
  • ۱۲ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۵
  • بنده ی خدا ...

برای آنان که اهل تایپ هستند

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۲۰ ب.ظ

 

 word

اگر اهل تایپ کردن در نرم افزار Word  (هر نسخه ای که باشد ) هستید ، شاید برایتان جالب باشد

که در هنگام پاک کردن با کلید Backspase  اگر کلید Ctrlرا پایین نگه دارید ، بجای ان که حرف

حرف پاک شود ، کلمه به کلمه پاک میشود .

امتحان کنید و لذت ببرید !

  • ۲ نظر
  • ۱۲ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۰
  • بنده ی خدا ...